Monday 5 March 2012

4 Panduan Hot Menjadi Blogger Hebat




Assalamualaikum.

Minta maaf kerana lama tidak singgah dan mengup date entri di blog ini. Aku terlalu leka dengan blog yang satu lagi, Sha My Heart. Apanya tidak, banyak sudah pengorbanan yang aku lakukan untuk blog itu berdiri sama tinggi, duduk sama rendah dengan orang lain. Tapi nampaknya belum lagi nak sama duduk dengan mereka yang hebat.

Oleh itu, aku ada buat sedikit rumusan untuk sama-sama kita maju dalam bidang blog:

4 Panduan hot menjadi Blogger Hebat

Blog -Edit


Untuk blog ini, ianya menuntut banyak perkara yang perlu dilakukan. Maka aku jadi malas untuk menggerakkan blog yang masih baru seperti ini. Terlalu banyak yang perlu didaftarkan, diedit itu ini. Hehe~ Korang jangan tiru sifat kemalasan itu. Korang kena rajin, k.


Follower

Oh ya, terlupa pula, aku tidak mengon line kan diri selama hampir sebulan pada bulan Januari. Apabila ada kesempatan sekali sekala, blog kesayanganku lah ditujui dahulu. Bukannya tidak sayang pada blog ini. Sayang juga tetapi mestilah lebih sayang kepada sebuah blog yang mana setiap hari dapat hampir 10 pengikut baru. Lagi pula Sha My Heart sudah ada pengikut setia yang menantikan up date dariku.

Biarlah ada follower blog kita tu, baru bersemangat sikit nak berblog kan? Tak ada follower? Cari je kat group blogger di facebook. Pandai-pandailah pancing. Hehe~


Rapat dengan blogger hebat

Hari ini, malam ini aku teringin menjadi blogger yang hebat seperti mereka yang sudah mencipta nama. Ya, aku tahu semua itu bukanlah hanya dengan satu dua entri. Banyak usaha yang perlu dilakukan.

Sehubungan dengan itu, aku akan cuba rapat-rapatkan diri dengan blogger hebat, supaya aura mereka melekat kepadaku. Hehe, gurau je. Aku nak rapat tu maksudnya aku nak tahu apa yang mereka buat sampai berjaya.


Ramah

Aku rasa usaha ke arah itu terbuka luas tambahan pula aku sudah mempunyai beberapa rakan blogger yang hebat. Mujur juga aku tidak lagi seorang yang sangat pemalu seperti masa sekolah dahulu. Aku ramah sahaja menyapa. Maka lebih mudah untuk aku rapat dengan sesiapa.

Kalau ada orang kunjung blog korang, sila la balas balik kunjungan tu. Komen-komen blog dia.


Kesimpulan

Siapa pun anda ada kaitan dengan blogger hebat, selagi tiada usaha sendiri, tiada siapa dapat membantu.
Kita boleh belajar daripada mereka tetapi kita kena buat sendiri.

Happy blogging.

Layarkan impian tatkala mata terkatup.

2 comments:

Maya Diana said...

ada lagi yg tertinggal....join http://rakanblog.com...sure trafik tinggi....ramai dah join

shadreamy said...

maya diana: terima kasih bg cadangan. terjah segera =)